Toolkit Uitval Telecom

In Nederland hebben we vrijwel altijd goed werkende telecommunicatie. Maar uitval van telecom of internetproblemen zijn nooit helemaal uit te sluiten. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben.

Agentschap Telecom heeft een aantal praktische instrumenten ontwikkeld waarmee u als organisatie kan ontdekken waar uw risico's liggen als telecom uitvalt en wat u kunt doen om de gevolgen de beperken. Ze kunnen los worden gebruikt of als onderdeel van het vijfstappenplan Telekwetsbaarheid

Video Telekwetsbaarheid

De ontwikkelingen in telecommunicatie gaan razendsnel. We zijn inmiddels zo gewend aan een goedwerkend, digitaal netwerk, dat we er ook afhankelijk van zijn geworden. We staan soms niet stil bij de gevolgen die uitval kunnen hebben. Wat betekent dit voor de samenleving? En wat betekent het als telecommunicatie uitvalt door bijvoorbeeld een stroomstoring of cyberaanval? Pas dan beseffen we hoe erg we leunen op onze telecommunicatie. Deze video legt het uit.

Video Telekwetsbaarheid

Quickscan Uitval Telecom

Houdt u zich bezig met continuïteit van bedrijfsprocessen of beheer van telecom? Wilt u weten of u voldoende bent voorbereid op de gevolgen van uitval? Vul dan de quickscan  in. Na het invullen van de vragenlijst ontvangt u direct een advies.

Quickscan Uitval Telecom

Tips voor bedrijven aan huis

Bij een stroomstoring wilt u natuurlijk dat u thuis kunt blijven werken. Bekijk een aantal effectieve en goedkope voorzorgsmaatregelen die u als ondernemer kunt treffen. De dynamische PDF laat u op een eenvoudige manier onze tips zien.

Tips voor bedrijven aan huis

Checklist risico's

Welke risico's loopt uw organisatie als telecom uitvalt? En hoe kunt u deze mogelijke risico's onderzoeken?

Checklist risico's

Checklist maatregelen

Welke maatregelen kan uw organisatie van te voren treffen om de schade bij uitval van telecom zoveel mogelijk te beperken? U ziet het in een overzichtelijke infographic. 

Checklist maatregelen

Service-level agreement telecommunicatie

U krijgt ermee te maken als je een telecomdienst afneemt, zoals een internetabonnement: de service-level agreement (SLA).  Benieuwd waar u allemaal op moet letten als u een service-level agreement voor telecommunicatie wilt afsluiten? We hebben het voor u opgesomd.

Folder Service-level agreement telecommunicatie

Serious game

Om gemeenten inzicht te geven in de gevolgen van uitval van telecom in de eigen organisatie werd de serious game ‘Telekwetsbaarheid’ ontwikkeld. De serious game is gericht op de ernst en bedreigingen voor de telecom-infrastructuur.

Serious game Telekwetsbaarheid