Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn Agentschap Telecom
Wilt u meer weten over het inloggen bij Mijn Agentschap Telecom met eHerkenning, DigiD of eIDAS? Lees dan deze antwoorden op veelgestelde vragen.
eHerkenning
Op de website van eHerkenning vindt u een handig stappenplan, zodat u niets mist bij uw aanvraag. Het aanvraagproces duurt gemiddeld 0 tot enkele werkdagen, dat verschilt per eHerkenningsmiddel. eHerkenning heeft verschillende niveaus van betrouwbaarheid: eH2, eH2+, eH3 en eH4. Hoe hoger het niveau, hoe betrouwbaarder u kunt inloggen. Logt u in bij Agentschap Telecom? Dan hebt u ten minste niveau eH3 nodig.
Op de website van eHerkenning vindt u meer informatie over eHerkenning. Daar staan ook veelgestelde vragen over eHerkenning die u verder kunnen helpen.
Om met eHerkenning in te loggen in het klantportaal van Agentschap Telecom heeft u een inlogmiddel nodig van minimaal betrouwbaarheidsniveau 3.
DigiD
U kunt uw DigiD aanvragen via de website Digid.nl. Voor de aanvraag heeft u een burgerservicenummer (BSN) nodig. U ontvangt dan binnen drie werkdagen een brief met activeringscode. Daarmee activeert u uw account en kunt u gelijk inloggen met DigiD.
U vraagt DigiD vanuit het buitenland aan via Digid.nl. U moet hiervoor in het bezit zijn van:
Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een EER-land
Geldig paspoort of identiteitskaart van een EER-land
Op het klantportaal van Agentschap Telecom worden vertrouwelijke gegevens verwerkt. Het is daarom belangrijk dat u veilig kunt inloggen op dit portaal. DigiD en eHerkenning bieden een makkelijke en snelle manier om veilig in te loggen en uw zaken met Agentschap Telecom te regelen. Met deze manieren van inloggen laat u zien wie u bent als u op internet iets bij een overheidsorganisatie wilt regelen.
DigiD en eHerkenning bieden een makkelijke en snelle manier om veilig in te loggen en uw zaken met Agentschap Telecom te regelen. Hiermee zijn uw persoonsgegevens goed beschermd. Wil u of kan u echt geen gebruik maken van deze inlogmethodes, neem dan contact op met ons Klantcontactcentrum. Houd er rekening mee dat voor niet-digitale aanvragen extra kosten in rekening worden gebracht.
eIDAS zorgt dat u met uw eigen nationale inlogmiddel, een eID (zoals DigiD) kunt inloggen bij organisaties in andere landen in de Europese Economische Ruimte (EER). Nadat de Europese Commissie nationale eID’s heeft goedgekeurd, kunt u ze ook in andere EER-landen gebruiken. Bekijk per land welke inlogmiddelen erkend zijn.
Let op! Heeft u inloggegevens van Agentschap Telecom dan kunt u hiermee binnenkort niet meer inloggen. Inloggen kan dan met DigiD, eIDAS of eHerkenning. We adviseren u om ruim van tevoren over te gaan op een van deze inlogmiddelen. Zo kunt u online zaken blijven doen met het agentschap.
Een exacte datum is niet bekend, maar op korte termijn kunt u niet meer inloggen met uw inloggegevens. U kunt dan alleen inloggen met DigiD, eIDAS of eHerkenning. We adviseren u om ruim van tevoren over te gaan op een van deze inlogmiddelen. Zo kunt u online zaken blijven doen met het agentschap.
Nee, vanaf 11 november 2021 verstrekken wij geen inloggegevens meer. Dat betekent dat vanaf dat moment ook geen nieuwe wachtwoorden worden aangemaakt. Om online zaken te blijven doen met het agentschap, kunt u een DigiD of eHerkenning aanvragen. Uw gegevens blijven bij een overstap naar een ander inlogmiddel bestaan.
Nee, vanaf 11 november 2021 verstrekken wij geen inloggegevens meer. U kunt vanaf dat moment geen inloggegevens meer aanvragen. Om online zaken te blijven doen met het agentschap, kunt u een DigiD of eHerkenning aanvragen.
Staat uw bedrijf ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kunt u eHerkenning aanvragen. Op de website van eHerkenning staat een stappenplan eHerkenning aanvragen.
Kreeg u een foutmelding? Log dan in met een andere browser. Mocht inloggen ook via een andere browser niet werken, probeer het dan later opnieuw.