Agentschap Telecom

Storingen in en om het huis

Draadloze apparatuur in en om uw huis kan last hebben van storing.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • draadloze telefoons
  • draadloze modems of routers
  • draadloze babyfoons
  • draadloze hoofdtelefoons of luidsprekers
  • elektronische garagedeuropeners
  • alarminstallaties
  • centrale deurvergrendelingen van auto’s

Tips voor het oplossen van storingen

Veel storingen kunt u met behulp van een aantal tips zelf proberen te verhelpen. Agentschap Telecom krijgt wekelijks storingsmeldingen over auto’s die met de afstandsbediening niet meer kunnen worden geopend. Ook deze storingen kunt u vaak zelf verhelpen.

Storing melden

Helpen de tips niet en heeft u nog steeds storende apparatuur, dan kunt u uw storing bij Agentschap Telecom melden.

Procedure

  • Open de applicatie
  • Vul uw gegevens in
  • Volg de instructies

Om uw melding te kunnen verwerken, hebben wij uw gegevens nodig. U kunt uw storing ook anoniem melden. Wij gebruiken uw melding dan als tip voor verbetering, maar we kunnen in dat geval de storing niet in behandeling nemen.

Overheden en vitale diensten kunnen vanaf 1 januari 2016 buiten kantoortijden spoedeisende storingen melden bij 0900-8991151. Onze inspecteurs nemen de eerstvolgende werkdag de storingsmelding in behandeling. Bij storingsmelden waar het incident ingrijpende en ontwrichtende gevolgen heeft, neemt de incidentencoördinator direct contact met u op om de situatie door te nemen.

Welke informatie vindt u hier?

Op de volgende pagina’s leest u meer over storingen op radio en televisie, storingen bij het gebruik van een antenne, storingen bij het gebruik van een schotelantenne en interferentie. Heeft u specifieke vragen over draadloze microfoons, gaat u dan naar de pagina Vragen en antwoorden draadloze microfoons.