Woo-verzoeken (Wet open overheid)

U mag informatie opvragen over wat Agentschap Telecom doet. U maakt dan gebruik van de Wet open overheid (afgekort Woo). De informatie vraagt u bij ons op via een Woo-verzoek
Vragen over informatie die al beschikbaar is, zoals op onze site? Dan kunt u bij onze Woo-contactfunctionaris terecht. Zo krijgt u sneller en makkelijker toegang tot overheidsinformatie. 

Woo-verzoek

Iedereen mag een Woo-verzoek indienen. Dien een Woo-verzoek in als u zoekt naar specifieke informatie over:

  • ons beleid;
  • onze werkzaamheden;
  • de voorbereiding of uitvoering van ons beleid;
  • de voorbereiding of uitvoering van onze werkzaamheden.

Omschrijf in uw Woo-verzoek zo precies mogelijk welke informatie u zoekt. U dient het verzoek in via ons aanvraagformulier voor Woo-verzoeken.

Wat gebeurt er nadat u een Woo-verzoek indient?

Onze medewerkers nemen uw Woo-verzoek in behandeling. De termijn voor het afhandelen van een verzoek is vier weken, met een mogelijke verlenging van twee weken. Dit betekent dat u uiterlijk binnen zes weken een reactie krijgt. Het kan voorkomen dat onze medewerker vragen heeft over uw verzoek en u tussendoor belt voor meer informatie. 

Woo-contactfunctionaris

Soms is het niet nodig om een Woo-verzoek in te dienen. Bijvoorbeeld als u vragen heeft over documenten die al openbaar zijn. Neem dan contact op met onze Woo-contactfunctionaris. De contactfunctionaris helpt u ook in onderstaande situaties graag verder:

  • U heeft hulp nodig bij het vinden van informatie, bijvoorbeeld op onze website;
  • U twijfelt of de informatie die u zoekt onder een Woo-verzoek valt;
  • U heeft hulp nodig bij het invullen van het formulier voor een Woo-verzoek.

Stuur uw vraag naar contactfunctionaris@agentschaptelecom.nl.

Meer uitleg over de Wet open overheid